دلیل گریه کردن نوزاد هنگام تعویض پوشک چیست؟

چرا نوزاد در حین عوض کردن پوشک گریه میکند؟

گریه کردن نوزاد در هنگام تعویض پوشک یک امر نسبتا طبیعی و شایع است چرا که بسیاری از نوزادان به دلایلی که اشاره خواهیم کرد، از این فرایند متنفر بوده و گاهی برایشان زجر‌آور می‌باشد. در این بلاگ از الا به این موضوع خواهم پرداخت که چرا بسیاری از نوزادان در هنگام تعویض پوشک گریه می‌کنند و در ادامه راه‌های جلوگیری از این مسئله را بیان خواهیم کرد پس اگر شما هم دچار این مورد هستید حتما تا پایان همراه ما باشید.

 

چرا نوزاد هنگام تعویض پوشک گریه میکند؟

همانطور که گفته شد این اتفاق دلایلی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

 

نوزاد احساس سرما میکند 

عده‌ی کثیری از نوزادانی که تازه متولد شده اند، از سرمایی که به هنگام تعویض لباس تجربه میکنند تنفر دارند، به همین دلیل ممکن است هنگامی که میخواهید پوشک‌ شان را تعویض کنید شروع به گریه کردن کنند. برای حل این مشکل بهتر است که در و پنجره های منزل را بسته و برای نفوذ سرما به بدن نوزاد از یک پتو استفاده کنید. توجه داشته باشید که هر نوع پتویی برای نوزاد مناسب نیست و پتو‌های سنگین ضخیم خود می‌توانند سبب بروز حساسیت در پوست لطیف نوزاد شده و باعث بروز احساس ناراحتی بیشتری شود.

 

به همین دلیل است که به شما توصیه میکنیم که حتما از پتو های سبک با الیاف 100 درصد طبیعی و ارگانیک استفاده کنید تا علاوه بر گرم کردن نوزاد در حین تعویض پوشک، باعث آسیب رساندن به پوست او نشود. شما عزیزان می‌توانید برای مشاهده انواع پتو های نوزاد الا در طرح ها و رنگ های متفاوت به صفحه پتو نوزاد در این وب سایت مراجعه فرمایید.

 

نوزاد احساس گرسنگی میکند

این مورد را به خاطر داشته باشید که نوزادان توان برقرای ارتباط درست و ابراز نیاز ندارند و تنها راه ارتباطی آنها با ما گریه کردن است، به همین دلیل یکی از مواردی که ممکن است سبب گریه کردن نوزاد در هنگام تعویض پوشک شود، گرسنگی اوست. اگر پیش از تغذیه‌ی کودک، پوشک او را عوض کنید ممکن است به علت گرسنگی زیاد، نوزاد کلافه شده و گریه کردن را از سر بگیرد به همین دلیل بهتر است برای جلوگیری از بروز این مشکل، پیش از تعویض پوشک نوزاد به او شیر داده و سبب نسبت به عوض کردن او اقدام کنید.

 

نوزاد شما دوست ندارد به پشت بخوابد

برای تعویض پوشک نوزاد لازم است تا او را به پشت بخوابانید، همین امر جلوی تکان خوردن، غلتیدن و حرکت کردن او را خواهد گرفت. لازم است بدانید که نوزادان  محصور شدن و نداشتن احساس آزادی عمل را دوست ندارند و مایل هستند که همواره در حال بازی و تکان خوردن باشند.

نوزاد شما دوست ندارد به پشت بخوابد

 

نوزاد نسبت به کاری که میکنید آگاهی ندارد

یکی از عمده دلایلی که سبب گریه کردن نوزاد در هنگام تعویض پوشک میشود، عدم آگاهی او از کاری که انجام میدهید است. در گذر زمان و با تکرار فرایند تعویض پوشک، نوزاد نیز رفته رفته با این امر آشنا تر شده و به احتمال خیلی زیادی دیگر گریه نخواهد کرد.

 

در این بخش به شما توصیه میکنیم که حتما بلاگ راهنمای خرید بهترین زیرانداز تعویض پوشک نوزاد را مورد مطالعه قرار دهید.

 

آیا گریه کردن نوزاد حین تعویض پوشک نشانی از یک مشکل پزشکی است؟

نمی‌توان با قطعیت تمام گفت که گریه کردن نوزاد در هنگام تعویض پوشک نشان دهنده‌ی وجود یک مشکل پزشکی است، چرا که پیش تر به دلایلی اشاره کردیم که ممکن است سبب بروز حالت پریشانی و گریه در نوزاد حین تعویض پوشک شود. با تمام این اوصاف شما والدین محترم اگر احساس میکنید که شاید گریه کردن نوزاد دلبندتان ممکن است پیشینه‌ای پزشکی داشته باشد، بهتر است که حتما به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

 

برای جلوگیری از گریه نوزاد حین تعویض پوشک راهکار های متعددی وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

 

سعی کنید نوزاد را سرگرم کنید

یکی از ساده‌ترین روش های جلوگیری از گریه کردن نوزاد در حین تعویض پوشک، استفاده از اسباب بازی یا عروسک است. برای این کار کافیست تا یکی از اسباب بازی های دلخواه و محبوب کودک خود را در بین وسایل تعویض پوشک او قرار داده وبگذارید در حین تعویض پوشک با آن خود را سرگرم کند. از آنجایی که سلامت نوزاد بسیار حائز اهمیت است، ما در الا عروسک هایی از الیاف 100 درصد ارگانیک و طبیعی تولید کرده‌ایم تا در کنار سرگرم کردن کودک برای سلامتی او هیچ گونه خطری نداشته باشد. شما والدین محترم می‌توانید برای مشاهده انواع مدل‌های عروسک نوزاد به صفحه عروسک در وب سایت الا مراجعه کنید.

سعی کنید نوزاد را سرگرم کنید

 

عجله نداشته باشید

نوزادان همواره احساسات والدین خود را درک کرده و به آن واکنش نشان میدهند، به همین دلیل اگر به هنگام تعویض پوشک نوزاد خود عجله کرده و اضطراب داشته باشید، نوزاد نیز این امر را درک کرده و خود دچار اضطراب و پریشانی خواهد شد به همین دلیل بهتر است که تعویض پوشک نوزاد خود را بدون عجله انجام داده و برای آرام کردن او، در حین این کار شروع به خواندن یک شعر کنید. با این کار نوزاد نه تنها استرس نگرفته بلکه به واسطه شنیدن شعر مورد علاقه‌اش احساس آرامش و امنیت خواهد داشت.

 

حتما به محیط اطراف توجه کنید

برای جلوگیری از پرخاش و ناراحتی نوزاد در حین تعویض پوشک، بهتر است که یک فضای کاملا آرام به وجود بیاورید. بهترین کار این است که بخشی از اتاق خواب نوزاد را به تعویض پوشک اختصاص داده و یک میز مخصوص در آن بخش بگذارید. دمای اتاق را متعادل نگه داشته و برای حفظ سلامت او، از یک زیرانداز تعویض پوشک کاملا تمیز استفاده کنید.

حتما به محیط اطراف توجه کنید

 

سخن پایانی 

در این بلاگ از الا سعی بر آن داشتیم تا شما والدین عزیز را با دلایل گریه کردن نوزاد هنگام تعویض پوشک آشنا کرده و راه‌های جلوگیری از این اتفاق را به شما معرفی کنیم. همانطور که گفته شد عوامل و دلایل تقریبا زیادی هستند که ممکن است سبب روز این اتفاق شوند و برای جلوگیری از آن تنها کافیست بیشتر به آسایش و آرامش نوزاد خود توجه کنید و از بابت بروز مشکلات پزشکی نگرانی نداشته باشید.

 

مطلب های تصادفی